Saturday 28 July 2012

D.U.I.T !





Ahlan wasahlan ya Ramadhan :)
alhamdulillah hari nie dah 8 hari umat islam seluruh dunia menjalani ibadah puasa...
semoga bulan ramadhan kali ini membawa dan memberi keberkatan yang banyak kepada kita semua..insyaAllah ...
kurangkan berbelanja...kurangkan membuang masa... dan banyakkan bersedekah... :)

Post kali nie.. izzi nak menulis tentang peristiwa yang berlaku pada tanggal 26 Julai 2012.. dalam area pukul 3 petang.. haihhh.. peristiwa apa lagi.. RESULT EXAM lerrrr !

Ok.. izzi mengaku sebenanye seminggu sebelum exam izzi da x senang duduk.. asyik dok pikirkan result exam je.. tapi !!!!!

Alhamdulillah..izzi sangat berpuas hati dengan result yang izzi dapat.. masih lagi dekan.. dan yg paling teruja sangat ini first time dapat first class degree... ngeeeee... terus terang dengan result yang sebegini rupa, izzi x sabar2 nak daftar masuk u... nak cari banyak lagi ilmu sem 3 nanti..

Izzi nak cerita sikit pengalaman membuat revision untuk final exam sem lepas ... actually sem lepas merupakan sem yang lebih memberi tekanan kepada izzi berbanding dengan sem 1... subjek yang makin susah.. sampai ada masa tu rasa nak give up terus je.. haihhh.. tapi izzi berpegang pada prinsip.. JANGAN NAK MENGADA GIVE UP SEBELUM CUBA !!


Mungkin ada masa izzi rasa down giler sebab izzi selalu nak bandingkan diri izzi dengan kawan2 yang lain.. sampai izzi rasa izzi la paling tak pandai dari yang lain,..nak2 kawan - kawan izzi semuanya sangat bijak... PLEASE ! perasaan yang x best nie perlu dikikis dalam diri ! believe in yourself.. setiap manusia ada kelebihan masing - masing dan kekurangan yang tersendiri.. 


Setiap kali naik sem baru..izzi akan pasang niat untuk upkan pointer.. untuk tambah ilmu.. untuk jadi orang yang lebih pandai..untuk dapat pahala.. untuk capai cita-cita..untuk mak abah..dan yang paling penting untuk mendapat keberkatan dariNya.. bila kita da pasang niat macam tu..at least kita taw..kita perlu berusaha keras untuk merealisasikan niat tu.. itu yang izzi buat sem lepas.. izzi da bajet berapa banyak pointer yang izzi boleh dapat untuk setiap sem.. so, bila da buat macam 2.. kita akan selalu ingatkan diri kita untuk rajin usaha untuk capai niat & impian tu... INGAT ! BERUSAHA ! HWAITINGGGGGGGG
and satu lagi.. jangan nak hiraukan perkara-perkara yang remeh temeh sampai mengganggu konsentrasi nak study.. shuhh shuhh kan benda alah tu ! :)

DOA..USAHA..ISTIQAMAH..TAWAKAL..
ini prinsip izzi.. sepandai mana pun kita..sejauh mana pun kita cari ilmu.. jangan sesekali lupa kepada Yang Maha Esa...kita belajar nie bukan untuk dapat kejayaan kat dunia je.. tapi dekat akhirat jugak.. kita BELAJAR KERANA ALLAH..  :)

Dan mungkin dengan doa dan usaha izzi, alhamdulillah sem 2 izi dapat pointer yang amat menggumbirakan hati..hadiah Ramadhan barangkali :)
tQ Ya Allah ...
tQ mak abah..
tQ kawan-kawan
tQ lecturer2 
dan 
tQ untuk diri sendiri..

harapan untuk sem 3.. ~

hmmm hopefully sem 3 banyak lagi pelajaran yang baru izzi akan timba.. makin tough kot.. 7 subjek lagi.. insyaAllah boleh.. betulkan niat..berdoa..usaha.. ! FIGHTINGGG :))

motif gambar : 
# kalau penat study ..rehatkan lah otak tu..
sem lepas izzi hahhhh running man x boleh miss.. exam x exam.. game pulak sangat perlu.. habis je paper kedua akhir buat lepakking terhormat bersama kawan-kawan dekat padang besau..
tapi ! MISI UTAMA tu jangan sesekali dilupakan.. jimba jimba jugak .. nak excel dalam exam kamu kena bayar balik masa yang terbuang tu !!

:)


happy fasting u olls ...
May peace be upon you :)


syukran kerana membaca entri yang seberapa nie :)

4 comments:

Zierwa Zainal said...

tahniah cik izzi.. pasni blh blnja sy la.. hehe

farahazyanti said...

Ooo, d.u.i.t tu doa,usaha,istiqamah dan tawakal rupanyaa,,hehe

Tahniah izza :D

Kotak Mancis said...

wah... dekan... tahniah2... kena pulon juga la sem depan.. nak gak rasa dpat dekan :)

izzi husna said...

tQ kawan2.. :)